.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولِ این بی‌مسئولیتی کیست ؟!
خطر در کمین دانش آموزان ساروی / مدارسی که خط کشی عابر پیاده ندارند / بی توجهی شهرداری ساری در خط‌کشی و نصب علائم هشدار در مجاورت برخی مدارس + نظرات قابل تامل کاربران
شمال نیوز : یکی از مورادی که باید مورد توجه ویژه مدیران حوزه شهری باشد، انجام خط‌کشی و قرار دادن تابلوهای هشدار در ورودی درب مدارس به‌ویژه مقطع ابتدایی و مهدکودک ها است که هم کودکان و خانواده‌های‌شان را هوشیار کند و هم به رانندگان خودروهای عبوری این هشدار را بدهد که اینجا قلمرو مخصوص کودکان است .

شمال نیوز / گزارش : مژگان عالیشاه : با هر عینکی که نگاه کنیم کودکان و دانش‌آموزان، سرمایه‌های  فردای جامعه هستند و به‌زودی سکان اداره شهر و هدایت زندگی در همه حوزه‌ها را به دستان خود خواهند گرفت و همین امر، ایجاب می‌کند والدین، همه مردم و ارکان حکومت، نسبت به سلامت آنان هوشیار باشند.

 

 

یکی از مورادی که باید مورد توجه ویژه مدیران حوزه شهری باشد، انجام خط‌کشی و قرار دادن تابلوهای هشدار در ورودی درب مدارس به‌ویژه مقطع ابتدایی و مهدکودک ها است که هم کودکان و خانواده‌های‌شان را هوشیار کند و هم به رانندگان خودروهای عبوری این هشدار را بدهد که اینجا قلمرو مخصوص کودکان است.

 

هر سال و به‌عنوان یک برنامه روتین پیش از آغاز سال تحصیلی، سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری با هدف افزایش ضریب ایمنی کودکان، اقدام به عملیات خط‌کشی عابر پیاده و نصب و قراردادن برخی علائم کنترل ترافیک مقابل درِ ورودی مدارس ابتدایی می‌کرد.

 

 برابر اعلام خانواده‌ها و مدیران برخی مدارس و مهدکودک ها  و مشاهده عینی خبرنگاران ما ، شهرداری ساری برای سال تحصیلی جاری در این زمینه، عملکرد مناسبی نداشته است و همین امر می‌تواند به بروز خطرات جانی برای کودکان و خانواده‌های آنان منجر شود.

 

•  پایان دادن به مرگ  کودکان در حوادث رانندگی 

 

مدیر یکی از مدارس مرکز استان مازندران، ضمن ارسال تصاویری از وضعیت نامطلوب محوطه خط‌کشی شده در مقابل یک مدرسه ابتدایی به خبرنگار ما گفت : لازم است به مدیران حوزه شهرداری یادآور شویم کودکان نیز حق دارند از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند.

 

این مدیر همچنین گفت: سال‌هاست که حوادث به‌ویژه حوادث رانندگی مهم‌ترین عامل مرگ و میر کودکان زیر ۱۰ سال در ایران  است. 

 

وی همچنین گفت: خیلی تلخ است اما برابر آمارهای رسمی، سالانه هزاران نفر از کودکان و بزرگسالان جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند و ده‌ها برابر هم معلول و ناتوان می‌شوند،  گویی که جنگی بزرگ علیه  کودکان و خانواده‌ها  درخیابان‌ها و جاده‌ها و  بزرگراه‌ها در جریان است. 

 

این مدیر فرهنگی افزود: پایان دادن به مرگ و میر کودکان در حوادث رانندگی باید در برنامه‌های سازمان‌های مرتبط با کودکان قرار بگیرد.

 

این مدیر باسابقه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : ضرورت دارد همه سازمان‌های دولتی، غیردولتی و شخصیت‌های علمی، هنری، ورزشي و ادبی، توجه عموم مردم را نسبت به مراقبت و اصل حمایت از زندگی همه کودکان و شهروندان جلب کنند.

 

وی با اشاره به این‌که هر کدام از ما در هر کجا که هستیم و به هر شیوه‌‎ای که می‌توانیم باید از زندگی و سلامت کودکان محافظت کنیم، گفت: حق هر کسی است که با آرامش خاطر و به سلامت در خیابان‌ها و معابر تردد کند و صحیح و سالم به منزل خود برگردد و کودکان از این امر مستثنی نیستند اما کودکان نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند و لازم است ما ازطرف آنان مطالبه‌گری کنیم.

 

این مدیر مدرسه ابتدایی با یادآوری وظیفه شهرداری ساری تأکید کرد:  خیابان‌های امن، حق کودکان است و برنامه‌ریزی برای تأمین زیر‌ساخت‌های شهری، به‌سازی خیابان‌ها و پیاده‌روها به نفع کودکان و به‌طور خاص در مجاورت مدارس ابتدایی تکلیف مدیران شهری است.

 

وی همچنین پرسید: کودکان، کارکنان مراکز خدمت‌دهنده به کودکان و خانواده‌ها چه میزان و چگونه باید از امنیت در تردد که حق‌شان است، برخوردار ‌شوند ؟

 

یکی از اولیای همین مدرسه ابتدایی که به‌نظر می‌رسد سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری برای ارائه خدمات اولیه خود، این مدرسه را از قلم انداخته نیز در این‌خصوص به  گفت: شاید کسی به این موارد توجهی نداشته باشد اما شما باید بدانید که از جمله قوانینی که در حوزه استاندارد خط‌کشی عابر پیاده وجود دارد، علائمی هستند که وجود این خط‌کشی را به راننده و یا رهگذر گزارش می‌دهند. 

 

این ولی دانش‌آموز همچنین گفت: پلیس راهور همواره از والدین و کادر آموزشی درخواست می‌کند تا دانش‌آموزان را با علائم راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ایمنی آشنا کنند از دیگرسو این آموزه‌های ایمنی در قالب سرفصل کتاب‌های درسی مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان آموزش داده می‌شود اما درکمال تعجب می‌بینیم در زندگی واقعی، دانش‌آموزان علائم مهم ایمنی جاده‌ای را در خیابان‌های شهر و به‌خصوص نواحی دارای مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس مشاهده نمی‌کنند، چرا؟! چه کسی مسئول این بی‌مسئولیتی است ؟!

 

 

•  به‌طور واضح شهرداری ساری در این حوزه کوتاهی کرده است

 

مادر یک دانش‌آموز ابتدایی ادامه داد: وجود علائم ایمنی خیابانی از آن جهت حائز اهمیت است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند با هشدار به راننده در خصوص نزدیک شدن به ناحیه عبور عابر پیاده کودک و خردسال، ریسک تلفات جانی در خیابان‌های شهر را به حداقل برسانند.

 

وی ادامه داد: مطابق استانداردهای حمل و نقل جاده‌ای، حتی قبل از هر خط‌کشی عابر پیاده، باید یک تابلو عابر پیاده و یک چراغ عابر پیاده نصب شود و این حالت، ایده‌آل استانداردهای تعیین شده برای خط‌کشی‌های عابر پیاده است اما به‌صورت قانونی حداقلی که برای ایمنی عابرین به‌ویژه کودکان در نظر گرفته شده است، وجود تابلو خط عابر پیاده است که آن را هم در اکثر مسیرهای مدارس ابتدایی شهر نمی‌بینیم.

 

این شهروند ادامه داد: می‌دانیم که والدین باید برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه و خانه، قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت و به توصیه‌های پلیسی در امر فرهنگ ایمنی و ترافیک توجه کنند و کادر آموزشی در مدارس هم دانش‌آموزان خود را با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی آشنا  و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به‌صورت عملی با آنان تمرین کنند، اما کدام خط عابر پیاده؟! خط عابری که وجود ندارد ؟! 

 

وی با اشاره به خط‌کشی فرسوده در مقابل مدرسه فرزند خود و نبود تابلو گفت: به‌طور واضح شهرداری ساری در این حوزه کوتاهی کرده است و آنچه که سال‌ها پیش در آستانه  سال تحصیلی در ایجاد ایمنی و رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده در شهر  اجرا می‌شد، در سال جاری به حال خود رها شده و تلاشی برای رنگ‌آمیزی مجدد و ایجاد خطوط جدید در مراکز آموزشی نوتاسیس نشده است.

 

خبرنگار ما تماسی با سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری گرفت و موفق به برقراری ارتباط با رییس این سازمان نشد.  

 

با حمیدی معاون شهردار ساری تماس گرفتیم و موضوع را به ایشان گفتیم ایشان با تأکید بر اینکه این موضوع، حوزه اختیار و مسئولیت ایشان نیست شماره « معاونت شهرسازی شهرداری ساری » را به ما دادند.

 

جابر ملکی در ابتدا و پس از طرح مطالبه گفتند این کار، وظیفه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری و شهرداری منطقه است و  اگر شما نام و آدرس مدرسه مورد نظر را به ما اعلام کنید حتماً دوستان ما وظیفه خود را اجرا خواهند کرد.

 

از جناب ملکی پرسیدیم اگر مطالبه‌گری صورت نگیرد همکاران شما، وظایف سازمانی خود را انجام نمی‌دهند که گفت ممکن است این مورد خاص مورد غفلت واقع شده باشد.

 

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ساری همچنین گفت: موضوعی که شما طرح کردید هرساله توسط همکاران ما انجام می‌شود هرچند ممکن است جایی انجام نشده باشد که آن نیز پس از اطلاع به ما انجام خواهد شد.

 

البته جای خوشحالی دارد که معاون شهردار ساری اعلام می‌کند اگر این کوتاهی به اطلاع همکاران ما رسانده شود، حتما اقدام می‌کنند اما در این مورد خاص پای سلامت و جان کودکان در میان است و لازم است شهرداری ساری بر عملکرد سازمان‌های زیرمجموعه خود پایش و نظارت بیشتری اعمال کند تا در این میان، سلامت کسی از آینده‌سازان به مخاطره نیفتد ضمن اینکه مواردی دیگری در گذشته در همین رسانه، طرح شد اما از سوی شهرداری هیچ اقدامی صورت نگرفت که آخرین آن وضعیت افتضاح دو کیلومتر از ابتدای جاده گلما حدفاصل پل تجن تا پل شهید بهرامی در کمربندی جدید بود که همچنان جان می‌گیرد و شهرداری هیچ اقدامی نمی‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدی 3 دي 1402
شهرداری ساری به شدت نسبت به مدارس در تمام سطوح بیخال است و گاهی انسان گمان می کند خود این مدیران شهرداری دارای فرزند نیستند که شرایط خانواده ها را درک نمی کنند ؟
سید 3 دي 1402
شهردار بی حال و بی رمق ساری جوای بده . هم کارکنان شهرداری ناراضی اند هم رانندگان تاکسی . هم سازندگان ساختمان و هم الان خانوده های بچه های مدرسه رو که درنوع خودش بی سابقه است این حجم از نارضایتی از یک شهردار
رضا 3 دي 1402
شهرداری از ابتدایی ترین کارها هم غفلت می کند . زباله ها هم حتی به موقع جمع آوری نمی شود . حالا شما چه انتظاری دارید که بیاد خط کشی عابر پیاده انجام بده
نا شناس 3 دي 1402
چشم اعضای شورای شهر روشن . شما دو سال دیگه رای نمیخاین ؟ در دوره قبلی متاسفانه به 6 نفر از این 9 نفر رایددادم . الان هم پیشیونم که چرا به یک عده گ........ رای دادم که برن توی شورا
نا شناس 3 دي 1402
مدیر سازمان ترافیک هیچ گونه ارتباطی با این حوزه کاری ندارد افراد کار بلد و توانمند در این حوزه را کنار گذاشتن .مقصر شهردار و اعضای شورا ی شهر هستن دنبال باند بازی خودشان.هیچ جای ساری خط کشی عابر ندارد
نا شناس 4 دي 1402
باسلام، در واقع شهر ساری تبدیل شده به شهر ارواح از زمان اقای دکتر عبوری به این طرف ساری هیچ گونه رشدی نداشته. تاریکی کوچه و خیابانها چاله چوله های خیابانها اون وضع فضای سبزشون قدیمترها رفتگرهای خوبمون در دل شب میرفتند خیابانها را جارو و تمیز می کردند ولی حالا مثه یک کارمند صبح ها می روند سر کاراشون تمام خیابانها که پر ماشین میشه دیگه جای جارو زدن و نظافت نیست اقای شهر دار کار شما فقط در داخل دفتر شما نیست ماهی یکبار هم که شده یک سفری در سطح شهر داشته باشید تا شاید قدری از مشکلات شهر ساری را مشاهده کنید البته اگر شیشه های ماشین شما دودی نیاشد. هیچ نظارتی در کار پیمانکارا نمی شود همه چی شده زد و بند آقایان شورای شهر بیشتر شما باید پاسخ گو باشید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.